Hledač pozornosti

pozornosti
Hledač pozornosti je jednou z hyperkompenzačních copingových strategií kterou můžeme využít při aktivaci schéma.
Hledače pozornosti můžeme připodobnit pávovi, který zrovna předvádí ohromující krásu svého ocasního peří aby zaujal potenciální samičku. Dává o sobě vědět extravagantním, neadekvátním nebo až nevhodným chováním. Účelem jeho použití je vyvážit vlastní pocit nedostatečnosti, cizosti nebo nepřijetí tím, že na sebe upoutám pozornost ostatních.
Jak ho poznám (u sebe/ u ostatních):
·  Když použijeme Hledače pozornosti, všichni vědí, že jsme v místnosti- je nás vidět i slyšet
·  Obvykle se zvýší naše hlasitost, více gestikulujeme a celkově „zabíráme více prostoru“
·  Oproti našemu normálu se chováme teatrálněji, extravagantněji nebo odvázaněji
·  Reagujeme zlostně, pokud se nám žádané pozornosti nedostává, nebo nás o ni někdo připraví
·  Motivací je zpravidla nadměrná kompenzace opuštění („nikdo se se mnou nebaví, takže udělám něco, aby si mě všimli“)
Možné výhody modu:
·  v dnešní době sociálních sítí velmi dostupná strategie- stačí mít telefon a ve vteřině můžete sbírat „lajky
·  získanou pozornost si můžeme vysvětlovat jako lásku ze strany ostatních- na chvíli se nám uleví
·  většinou nám je jedno, zda je pozornost pozitivní nebo negativní- důležité je, že na nás lidé reagují
Možné nevýhody modu:
· použitím strategie nenaplníme naši potřebu
·  Lidé nás mohou přestat brát vážně- mohou nás mít za sebestředné, šašky
·  Můžeme mít potíže ve společnosti či dokonce konflikty se zákonem- naše jednání je zpravidla za hranou
·  Za své chování v modu se můžeme následně stydět („proč jsem si jen musel sundávat ty kalhoty“)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..